PAIRIEN: Zrodenie značky z lásky k pohodliu a štýlu

Už niekoľkokrát sme sa v našich článkoch venovali šikovným ženám, ktoré šli za svojimi snami. Bez ohľadu na prekážky a výzvy sa nevzdali, ale našli v sebe odhodlanie a silu pokračovať. Dokazujú, že s vášňou, vytrvalosťou a odhodlaním je možné  dosiahnuť čokoľvek. Dnes sme si pre vás pripravili rozhovor so zakladateľkou značky PAIRIEN, Katkou Ondrášikovou.

Čo vás inšpirovalo k založeniu značky PAIRIEN?

Značka PAIRIEN v mojej hlave vznikla už v roku 2022, vtedy som ešte netušila, ako sa bude volať, ale vedela som, že moju víziu túžim zrealizovať.

 

Som milovníčka módy a venujem sa jej celý život. Študovala som módny manažment v Paríži, kde som získala bakalársky titul a neskôr magisterský titul v módnom podnikaní na London College of Fashion. Pracovala som pre rôzne značky, či už Chloe, Sonia Rykiel alebo Oscar de la Renta. Vždy som sa pohybovala vo svete módy, ale skôr v biznis tímoch, než v tých kreatívnych. Mojím tajným snom však bolo založiť si vlastnú značku. Keďže som nevedela šiť a nemám talent na kreslenie, myslela som si, že to nikdy nedokážem a mojím osudom je skončiť v manažérskej pozícii existujúcej značky.

 

V roku 2020 som nečakane otehotnela a v nasledujúcom sa mi narodila dcérka Erin. Presťahovala som sa späť na Slovensko. Ako žena, ktorá mala vždy jasnú predstavu o tom, kto je, ale hlavne, v čom sa citi dobre a čo je jej „štýl“ a estetika, bolo pre mňa materstvo absolútny šok. Doslova som stratila svoju vlastnú identitu. Moje telo sa zmenilo a najväčším utrpením bolo obliecť sa a ísť niekde do spoločnosti. Nič z toho, čo som pred tým nosila, mi nesedelo. Doslova som mala úzkostné stavy z vyberania outfitov. Najlepším priateľom boli teplákové súpravy. Všetko som nimi zakryla, nemusela riešiť, čo sa k sebe hodí a boli veľmi pohodlné. Keď sa však po roku zo mňa začali smiať aj moji blízki a pýtať sa, či ma niekedy uvidia aj v inom outfite, začala som sa zamýšľať nad sebou a svojím štýlom.

 

V rámci psychohygieny a odpočinku od materstva som začala raz do týždňa chodiť na kurzy šitia a plniť si jeden zo svojich snov – učiť sa šiť. Práve tam som sa začala tejto problematike venovať. Chodila som do galantérií a hľadala materiály, ktoré boli dostatočne pružné a príjemné na telo, aby som sa v nich cítila ako v teplákoch, no zároveň, aby pôsobili elegantne. Vyberala som si jemné gumičky a tvorila s mojou učiteľkou extrémne pohodlné nohavice, kde nič netlačí a cítila by som sa sama sebou. Do toho som si z rovnakého materiálu začala šiť topy a košele, aby bol môj outfit aspoň v mojich očiach dokonale zladený.

 

Pamätám si na množstvo komplimentov, keď som si svoj komplet obliekla prvýkrát. Pochopila som ale, že to nebolo o mojom outfite, ale o tom, čo zo mňa vyžarovalo. Cítila som sa pohodlne, sexy, zladená a štýlová. Jednoducho som to bola vnútorne opäť ja.

 

A vtedy mi došlo, že nemôžem byť predsa jediná mamička, ktorá má tento problém. A nielen mamička, ale aj žena, ktorá nemá ráno čas riešiť outfity. Chce sa však cítiť „chic“ a pohodlne celý deň. A tak vzniklo PAIRIEN. Značka, ktorá sa venuje tvorbe kompletov, ktoré sú štýlové, minimalistické, no v prvom rade extrémne pohodlné a vhodné na rôzne udalosti. Také, aby ženám uľahčili život a umožnili im cítiť sa pohodlne a elegantne každý deň.

Ako vznikol názov PAIRIEN a čo symbolizuje?

 

PAIRIEN je slovná hračka, ktorá v sebe nesie viacero významov v hĺbke definovaných hodnotami a princípmi, ktorými sa značka riadi.

 

Pramení z latinského „paratus ad ire“ – čo v preklade znamená „ready to go“, a teda pripravený ísť. Toto symbolizuje našu misiu vytvoriť pre ženy miesto, kde si prídu nakúpiť hotové outfity, vďaka ktorým budú na každý deň „ready to go“. Reprezentuje praktickosť našich kompletov.

Slovo „pair“ v angličtine, teda „pár“, reprezentuje dokonalú symbiózu dvoch vecí, ktoré patria k sebe – čím sú v tomto prípade naše komplety.

Slovíčko „air“ / „vzduch“ – reprezentuje vzdušnosť, jemnosť, pohodlnosť a praktickosť nielen našich modelov, ale aj materiálov, ktoré používame. Základom je mať materiály, v ktorých sa cítime ako v pyžamku, no v skutočnosti v ňom môžeme ísť aj na večeru do mesta alebo do práce.

V názve sa skrýva aj meno Erin (moja dcéra).

 

 

Aké boli najväčšie výzvy, ktorým ste čelili na začiatku podnikania?

Tých výziev bolo a stále je nespočetne. Okrem vytvorenia názvu, ktorý bude vhodne reprezentovať, bolo potrebné si uvedomiť, že pokiaľ chcem skutočne vybudovať „módnu značku“, nie som schopná všetko urobiť sama.  Výzvou bolo získať správnych ľudí, ktorí pochopia predstavu o identite značky a pomôžu ju budovať a rozvíjať. Ja som svoj tím našla a v tejto chvíli som zaň veľmi vďačná. Mám po boku moju kreatívnu pravú ruku Grétku Šabíkovú, ktorá vypomáha s tvorením kolekcií, vymýšľaním strihov a návrhov. Tiež marketingovú výpomoc Denisku Makišovú, ktorá pomáha naše vízie preniesť do sveta.

 

Ďalšou výzvou bolo zabezpečiť kvalitnú výrobu a krajčírky, ale tiež nájsť dodávateľov materiálov, gombíkov, nití atď. Žiaľ, ako malý brand sme boli pre mnohé výrobne a dodávateľov nezaujímaví. Netreba sa však nechať odradiť, pretože vždy sa nájde cesta. Je to skrátka nekončiaci proces. Stále sa učíme a snažíme zlepšovať a verím, že to naše klientky uvidia v ďalších kolekciách.

 

Čím sú vaše produkty jedinečné v porovnaní s konkurenciou?

Autentickosť, jasný cieľ a misia je to, čo nás odlišuje. Vieme, pre koho tvoríme a čo tvoríme. Koncept setov tu bol a, myslím si, že dlho bude, ale sama nepoznám veľa značiek, ktoré sa špecializujú vyslovene na tento segment a stavajú si na tom svoje meno.

 

Tvoríme módu, ktorá je minimalistická a nadčasová. Vytvárame komunitu žien, ktoré vedia, že ku nám neprídu skúšať jednotlivé kúsky a následne sa doma zamýšľať, ako ich skombinujú. Prídu si vyzdvihnúť svoje outfity na rôzne udalosti. Zároveň sa snažíme komplety tvoriť tak, aby sa dali nosiť nielen spolu, ale aj oddelene. Produkty sú kvalitné, trvácne, jednoduché na údržbu a všestranne využiteľné.

 

Nie sme značka, ktorá si zakladá na tvorbe extravagantných kúskov. Práve naopak, našim cieľom je tvoriť skutočne praktické a nositeľné produkty pre ženy dnešnej doby.

 

Mimo iného sa v tejto chvíli pýšime 100 % produkciou na Slovensku. Máme 4 krajčírky, ktoré nám pomáhajú s výrobou. Strihy a modely si vytvárame u nás v ateliéri. Našim klientkám vieme vytvárať aj kúsky na mieru, ktoré nemáme v štandardnej ponuke na webe.

Kto je vaším hlavným cieľovým zákazníkom?

Sú to hlavne ženy vo veku od 25 do 50 rokov.  PAIRIEN sety sú pre zaneprázdnené mamičky a podnikateľky, študentky, ale vo všeobecnosti pre všetky ženy, ktoré hľadajú spôsob, ako si uľahčiť každodennú rannú dilemu – výber outfitu. Na konci dňa sa chceme všetky cítiť komfortne, pretože vtedy vyžarujeme skutočnú krásu a ženskosť.

 

Aké sú vaše plány a vízie s ohľadom na budúcnosť značky PAIRIEN?

Plány a ciele sú ambiciózne. Určite chceme preraziť aj do zahraničia. Naším cieľom je vybudovať nielen slovenskú značku, aj keď sme veľmi hrdé na to, že Slovensko je náš odrazový mostík.

 

Určite chceme zväčšovať kolekcie, ktoré našim klientkám budeme ponúkať. Zároveň plánujeme rozšíriť  sortiment. Už teraz nadväzujeme rôzne spolupráce a pripravujeme limitované kolekcie, ale to všetko sa naše klientky dozvedia v dohľadnej dobe.

 

Najdôležitejšie je pre nás vybudovať si komunitu našich PAIRIEN girls a ponúkať im neustále kvalitné riešenie na ich každodenný problém, ktorým je výber outfitov. Myslím si, že všetky ženy tento problém dobre poznajú.

Chceme naďalej podporovať slovenskú tvorbu a hľadať cesty, ako zostať čo najviac lokálnymi.

 

V každom prípade netreba zabúdať, že sme len na začiatku našej cesty a uvidíme, kam nás osud zavedie.

Aké rady by ste dali mladým podnikateľkám, ktoré chcú začať svoj vlastný biznis?

 

V prvom rade treba mať v hlave ucelenú myšlienku a plán. Niekedy sú to práve nečakané životné situácie, ktoré nás privedú k podnikaniu ani nevieme ako.

 

Moja rada pre ženy, ktoré sa chcú stať podnikateľkami, je veriť v seba, svoju víziu a v svoje schopnosti, pretože to je kľúčové. Urobte si dôkladný prieskum, aby ste pochopili trh, svoje cieľové publikum a konkurenciu. Toto vám pomôže vylepšiť váš podnikateľský nápad a vytvoriť solídny plán. Nebojte sa hľadať pomoc a pýtať sa druhých. Myslím si, že je dôležité uvedomiť si, že nemôžete byť skvelé vo všetkom. Vytvorte si tím, ktorý sa bude vzájomne dopĺňať. Pokiaľ viete, za čím si idete, neustále na tom pracujte a všetko bude napredovať. Treba sa pripraviť na to, že to nebude ľahké a zároveň sa treba vedieť pochváliť aj za tie najmenšie úspechy. Ja sama sa stále učím. Myslím, že podnikanie je jedna nekončiaca lekcia.

 

Ako zvládate rovnováhu medzi pracovným a osobným životom ako úspešná podnikateľka?

Pristupujem k tomu s obrovskou pokorou a rozvahou. Úspešnou by som sa ešte nenazývala. Pokiaľ tu bude PAIRIEN o 5 alebo 10 rokov, potom sa s titulom úspešná možno stotožním. Budem úprimná, je extrémne náročné hľadať rovnováhu práve v týchto dvoch aspektoch života.  Mám malú dcérku, ale z PAIRIEN sa stalo moje druhé dieťa, ktoré, mám pocit, že v tejto chvíli vyžaduje ešte viac mojej energie. 

 

Odkedy som sa vydala na cestu podnikania, naučila som sa byť rázna a prísna, a tiež stanoviť si limity. Človek musí vedieť, kedy vypnúť a ako matka prepnúť na "materský mód". Snažím sa držať pravidla, ktoré si pripomínam každý deň, a ktoré ma naučili moji rodičia – podnikatelia: "pokiaľ nejde o život, nejde o nič“.

 

Foto: PAIRIEN